Home Vijesti PORTAL ČIJI JE VLASNIK AKTIVISTA SDP-A DOBIO JAVNU OPOMENU ZBOG KRŠENJA NOVINARSKOG...

PORTAL ČIJI JE VLASNIK AKTIVISTA SDP-A DOBIO JAVNU OPOMENU ZBOG KRŠENJA NOVINARSKOG KODEKSA

294
0

Na posljednjoj sjednici komisije Savjeta za štampu, članovi i članice komisije donijeli su jednoglasnu odluku da se portalu PP Media, čiji je vlasnik Alem Rovčanin, inače aktivista SDP-a u Prijepolju, dodijeli javna opomena zbog kršenja novinarskog kodeksa,  objavljivanjem komentara ispod teksta: „Dveri – Prijepolje gubi pravo na organizovanje vozačkog ispita, koji je objavljen 8. juna 2017. godine. U sklopu ovog teksta objavljen je komentar pod pseudonimom HALJIL, a u kojem se proziva aktuelna vlast u Prijepolju čiju okosnicu čine SNS I BDZ Sandžaka. Uz ovaj komentar objavljena je i fotografija urednice televizije Forum Mirjane Tešević, nakon čega je ona podnijela žalbu Savjetu za štampu, smatrajući da je time nanijeta šteta njenoj ličnosti. Odredbe kodeksa novinara Srbije koje je PP Media u vlasništvu Rovčanina prekršila su istinitost izvještavanja, novinarska pažnja i smjernice za primjenu kodeksa novinara Srbije u online okruženju. Kako Rovčanin nije htio ukloniti sporni komentar koji je zloupotrebom imao za cilj narušiti čast gospođe Tešević, po automatizmu je preuzeo odgovornost za njegovo objavljivanje. Prenosimo cijelu odluku Savjeta za štampu.

Jedan od prvih sandžačkih novinara, filozof i analitičar, prof. Šefket Krcić komentarisao je ovaj događaj, ističući da danas svako ko kupi kameru sebe nazove novinarom, te kako vlasnik portala može biti svako, ali da se novinarom može nazvati onaj koji se školovao za to i ko poznaje kodeks novinarstva. On dodaje da je neprimjereno da je tzv novinar aktivista neke političke opcije, što je u suprotnosti sa kodeksom.

„Oni mediji koji služe radi nekog dnevnog karaktera, oni zapravo i nisu mediji, već manipuliraju sa određenim instrumentima, što najbolje govori o njima. Pravi profesionalci u izvještavanju se drže izričito etičkih principa, a glavni je da moraju objavljivati istinu, a oni koji objavljuju laži treba da budu na stubu srama“, navodi Krcić.

Podsjećamo javnost da je novinar STV fizički napadnut od visokopozicioniranih članova SDP-a u Prijepolju, čiji je aktivista i spomenuti Rovčanin. Upravo on je objavio tekst na svom portalu sa naslovom: „Ortaci do posljednjeg dinara“, u kojem negira povezanost sa optužbama, te proziva kolege iz TV Foruma. U jednom dijelu se kaže: „…Ipak, ljubav prema novcu i mržnja prema Aleksandru Vučiću i Srpskoj naprednoj stranci ujedinili su stare znance i prijatelje Milevu Malešić, Petra Jeremić i Stojana Markovića koji nakon što su uz pomoć svojih ljudi u komisijama kod Ministarstva kulture i informisanja za televiziju Forum obezbedili deo novca za popunu rupe u budžetu, sada žele da portal PP Media predstave kao nekog ko neobjektivno informiše javnost“.

SANA – H.Š.