Home Vijesti Hoće li konkurs za sufinansiranje medija biti oboren?

Hoće li konkurs za sufinansiranje medija biti oboren?

267
0

Završen je prvi konkurs za finansiranje projekata medija, koji su obilježile brojne nepravilnosti. Gradsko vijeće Novog Pazara je od ukupno sedam prijavljenih, odobrilo sredstva za pet. Odlukom gradskog vijeća grada Novog Pazara izvršena je raspodjela novca građana Novog Pazara. 38 200 eura mjesečno se raspoređuje na sljedeći način:

– Regionalna TV Denis Mavrić – 34 300€

– TV Jedinstvo Šerif Marukić – 2400€

– Radio100+ Ishak Slezović – 800€

– YuRadio – 400€

– Sandžak Danas – 400€

Glas Sandžaka i Žurnalistik plan nisu dobili sredstva, jer njihovi projekti nisu prihvaćeni. Komisiju su činile tri osobe, Aida Dedović, kao predsjednica komisije, Edib Honić i Hana Salihagić, kao članovi komisije. Ono što je zanimljivo u cijeloj priči jeste da su sredstva medijima odobrena u trajanju od tri godine, što asocira na to da novi konkurs neće biti raspisan ni naredne, a ni godinu poslije. Kontaktirali smo predstavnike vlasti u Novom Pazaru zadužene za ovaj sektor. Na sajtu Gradske uprave stoji da je gospodin Seadetin Mujezinović zadužen za oblasti omladine, sporta, medija i kulture. U razgovoru sa njim dobili smo informaciju da nije zadužen za sektor medija. Gospodin Mujezinović nas je dalje uputio na odjeljenje za informisanje. Lopta odgovornosti nastavila se prebacivati na druge organe vlasti, pa smo došli do načelnika Gradske uprave Ahmedina Binjoša, koji nas je ljubazno uputio na gospođu Hanu Salihagić koja je na kraju prekinula igru prebacivanja, rekavši nam da sve potrebne informacije konkursa imamo na sajtu Grada, me]utim na sajtu grada se ne nalaze pitanja koja nas zanimaju.

Razgovarali smo sa glavnim i odgovornim urednikom Radija Sto Plus, gospodinom Ishakom Slezovićem koji smatra da je konkurs bio transparentan, ali da nije zadovoljan sredstvima izdvojenim za medij na čijem je čelu.

„ Mi ćemo shodno odobrenom iznosu sredstava redukovati i naše emisije. Treba da znamo jednu stvar, da je ovo prvi konkurs za finansiranje medija i da su, čini se, mnogi pogrešno shvatili poentu samog finansiranja projekata. Tu se ne finansiraju mediji, već projekti. A o tome koliko je ko dobio, to ne bih želio da komentarišem. Da se ne shvati pogrešno, nisam zadovoljan, ali je radila komisija koja je imala mandat da odluči i na njoj je bilo da odluči i odlučila je kako je htjela“, kaže gospodin Selzović.

Direktor Sandžak Media Centra Salahudin Fetić ističe da nije zadovoljan konkursom te da su ga propratile brojne nepravilnosti.

“ Želim da istaknem da nismo zadovoljni sprovedenim konkursom za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja iz oblasti javnog informisanja na teritoriji grada Novog Pazara iz više razloga. Ti razlozi su netransparentnost prije svega, sa druge strane nelegitimnost, a nakon više konsultacija sa našim pravnim timom i nelegalnost konkursa, jer se javlja više pravnih propusta”, ističe Salahudin Fetić.

Gospodin Fetić navodi da su se ovim konkursom favorizovale dvije televizije koje su pod direktnom ili indirektnom kontrolom Rasima Ljajića. Kao primjer nepravilnosti, Fetić navodi rok trajanja konkursa, njegovu skrivenost i na trenutke nemogućnost da se pristupi dokumentaciji na sajtu.

“Imamo priliku da vidimo kome su sve dodijeljena ta sredstva ili većina tih sredstava, gdje se radi o dvije televizije za koje sigurno možemo reći da su pod direktnom ili indirektnom kontrolom Rasima Ljajića, čija politička partija u Novom Pazaru obnaša vlast. Dakle, imamo prava sumnjati, sumnjamo i tvrdimo da gradska vlast u Novom Pazaru nije imala želju da pomogne medijima, da pomogne medijsku javnu riječ, već j imala za cilj da vješto skrije konkurs, raspiše konkurs u najkraćem mogućem roku, izvrši realizaciju i da nakon toga svojim političkim poslušnicima dodijeli ogromna sredstva, a ostalima dodijeli ili mrvice ili ništa, kao što smo imali prilike da vidimo”, zaključio je gospodin Fetić.

Oglasile se i dvije opozicione stranke. Iz SDA Sandžaka poslali saopštenje u kojem izričito govore o zloupotrebi građana, kada je u pitanju finansiranje medija.

“Ovo je samo još jedan od primjera korupcionaškog djelovanja ove vlasti. Regionalna televizija je bila i ostala partijski bilten Sandžačke demokratske partije, koji godinama finansiraju građani Novog Pazara. Skandalozno je da ova televizija, iako je privatizovana, bez ikakvog osnova i dalje koristi zgradu koja je u vlasništvu grada i to bez ijednog dinara nadoknade. Postavlja se logično pitanje kome ide toliki novac svakog mjeseca i za čije potrebe, ako se ima u vidu da za normalno funkcionisajne ove televizija mjesečno je dovoljno 10.000 eura? Jasno je da ostatak novca završava u džepovima funkcionera Sdp-a i njihovih partijskih poslušnika.
Pozivamo tužilaštvo i sve relevantne institucije da preduzmu sve mjere iz svoje nadlježnosti, kako bi se spriječila još jedna u nizu pljački građana Novog Pazara od strane čelnih ljudi SDP-a”, stoji u saopštenju SDA Sandžaka.

Portparol BDZ Sandžaka Edin Đerlek navodi da su i ovom slučaju, narodski rečeno „dvostruki aršini“.

“ Imamo jednu paradoksalnu situaciju, a to je da se po prvi put došlo na ideju o finansiranju medija i to iz gradskog budžeta, što je trebalo biti dobra stvar i obzirom da se to događa po prvi put logično je bilo za očekivati da se naprave posebne emisije, skupovi, te dase obavijesti i upozna javnost sa tim i svi mediji. Međutim, mi smo imali jednu potpuno drugačiju situaciju. To se odvilo na jedan apsolutno netransparentan način, preciznije rečeno na jedan skriven način. Ovo je još jedna u nizu podvala građanima i zloupotreba njihovog novca, koji treba da se koristi za ostvarivanje interesa samih građana, a ne za ostvaivanje nekih privatnih i režimskih medija. Tako da, koristim i ovu priliku da pozovem nadležne organe da se posebno pozabave ovim pitanjem i da poduzmu sve potrebne mjere da se poništi konkurs te da se jednako svim medijima da pristup ovim sredstvima, jer kao rezultat ovakve jedne nezakonitosti, mi imamo činjenicu da jedini slobodni medji, poput Sandžak televizije, Ref Ref radija, koji su mediji informativnog i edukativnog karaktera i koji su jedini mediji lišeni neprimjerenog sadržaja programa, nemaju mogućnost pristupa ovim sredstvima, kao što to očigledno imaju neki privilegovani medij, što ukazuje na činjenicu da je po sredi jedna nezakonitost, u najmanju ruku jedna tendencioznost i dvostruki aršini kada je u pitanju rasppdjela ovih sredstava”, ističe Edin Đerlek.

Izdvojena sredstva od 36 700 eura mjesečno koliko se na račun privatnih firmi u vlasništvu Denisa Mavrića i Šerifa Marukića, bliskih saradnika Rasima Ljajića su 96% budžeta predviđenog za medije. Kao što se čulo, konkurs nije mogao da se preuzme sa interneta, te veliki broj medija nije imao priliku da konkuriše. Pitamo vlast, da li je ovo pravedna raspodijela novca građana Novog Pazara.