Home Vijesti Izdvajanje zekata i sadekatu-l-fitra u Bejtu-l-mal Islamske zajednice je ibadet – materijalna...

Izdvajanje zekata i sadekatu-l-fitra u Bejtu-l-mal Islamske zajednice je ibadet – materijalna obaveza svih muslimana

131
0

U ovim mubarek danima, u zadnjoj trećini mjeseca Ramazana muftija sandžački hfz. Abdurahman ef. Kujević govorio na temu veoma važnog ibadeta u islamu a čije spominjanje je pojačano u mjesecu Ramazanu jer veliki broj muslimana pored mnogobrojnih drugih dobrih djela i ovaj ibadet čine i vezuju za mjesec Ramazan.

Zekat je jedan od stubova islama, jedan od pet temeljnih šartova i pitanja na kojima se temelji islam.

„Zekat u jezičkom smislu znači čišćenje, čišćenje svoje duše, čišćenje svog imetka, čišćenje svoje zajednice a također zekat znači i unapređenje, unapređenje svoga takvaluka, unapređenje svojih dobrih djela, svoje vjere, unapređenje muslimanske zajednice i unapređenje svoje nagrade na ahiretu koja je obećana za one koji su poštovali Božije granice.“

Naglasio da je i Poslanik s.a.w.s imao zekatsku službu.

„Resulullah s.a.w.s. je za svako pleme odredio čovjeka koji će da ih obilazi, da im obračunava zekat i da im uzima zekat iz njihovih imetaka, čak kada su mu se neki požalili smatrajući po svom mišljenju i po svom tahminu i proračunu da im ti sakupljači čine nepravdu, jer je inače ljudska duša vezana za imetak, Resulullah je rekao, zadovoljite sakupljače koji su određeni za sakupljanje zekata, dadite im ono što vam oni procjene i proračunaju jer su oni od mene imenovani.“

Ono što je bila muslimanska zajednica u Medini po značaju, po važnosti, za nas ovdje u ovim okolnostima je to Islamska zajednica.

„Muslimani su obavezni da se organiziraju i da džematski, institucionialno djeluju jer islam uči muslimane organiziranom radu i organiziranom djelovanju. Islam i šerijat imaju za cilj i za intenciju da okupljaju muslimane i muslimansku zajednicu, da ih uvezuju, da ih učvršćuju, da ih udružuju a ne nikako da ih cjepkaju i da vlada haos, i da vlada anarhija. Zbog svega toga, ulema je stala na čelu našeg naroda ovdje i prvi koji je dao fetvu da je obaveza da se zekat na ovim prostorima sakuplja pod rukovodstvom Islamske zajednice je ulema u vrijeme Huseina Đoze, velikog alima sa naših prostora, zatim je to učinjeno redom od strane reisu-l-ulema i muftija.“

Zar ne vidite šta je sve urađeno i postignuto organiziranim djelovanjem muslimanske zajednice na Balkanu, posebno u Sandžaku.

„Zar ne vidite bereket organizovanog djelovanja kroz lanac islamskih vrtića, lanac odjeljenja Škole Kur’ana Časnoga, lanac medresa, muških i ženskih gdje se školuje ulema, medresa koja je uvijek tu bila da iznjedri vođe ovog naroda, nisu na čelu ovoga naroda uvijek bili alimi i ulema, muftije i kadije. Zar ne vidite blagodat slobodne zajednice koja za svoje odluke crpi argumente iz Kur’ana i sunneta Resulullaha s.a.w.s. Svi islamski učenjaci, svih pravnih škola smatraju da kada imam, vođa, naravno misli se prije svega na halifu, odredi i pozove da se organizirano daje zekat, svi su obavezni da organizirano izdvoje zekat iz svojih imetaka i da poslušaju svog imama i vođu, analogno tome obaveza je kada ulema koja predvodi muslimane u vidu Islamske zajednice donese fetvu, racionalnu fetvu, utemeljenu fetvu na jasnim dokazima kao što vidite, i Kur’ana i sunneta i prakse ashaba ali i kijasa, odnosno analogije, obavezno je da muslimani daju zekat onako kako to ulema odredi i nije dozvoljeno, i nije u redu, i nije normalno da se o ovim pitanjima raspravlja na različitim forumima, na različitim sijelima, dokoni ljudi koji ne poznaju dovoljno šerijatske izvore da zbunjuju i da šire fitnu među muslimane i muslimansku zajednicu po pitanju ovih jasnih propisa. Zato braćo moja draga, slijedite ulemu koja ima znanje, koja radi po njemu i koja slobodno djeluje, ovo su tri uvjeta prave uleme.“

Zaključio da musliman mora da zna prioritete vjere, te da musliman ne smije da se zadovoljava sa nekim perifernim pitanjima.

SANA – Adaleta Sejdović – Hamzić